Langkawi fail

Hi semua, Malam ni kite nak cerita la pasal life kita. Asyik emo emo je, bagi ayat tu ni. Bagi nasihat tu ini. Apa kata kita enjoy life, Life is wonderful kot.

hew hew.

So hi, 
Minggu lepas I plan nak ke langkawi on thursday. Unfortunately, tiket ferry was on 12:30 pm. Which was sangat lah lewat kalau pergi. Because, it was a day trip je, Kalau pergi 12:30 ferry tu bukan gerak 12:30 mahu petang baru sampai sana, nak sewa kereta lagi? Sooooo memang tak ah kan.

Kitaorang nak balik hari je sebab dah pergi langkawi, So mcm kalini nak pergi tempat yang tak pernah pergi lagi. Tapi dah takde teket, Nak buat cemana. Takan nak berenang ke pulau langkawi pulak. Hm, Dah nak 2016 aku masih hambar lagi rupenya muahahhaha.

So, gua manusia yang steady. So, aku tak lah depress sangat. Pasal aku dah berfirasat bahwsnya takde tiket n takde rezki ke langkawi. Haha, So aku pun tengok adik n mama sudah bermasam muka. Aku pon ajak ayah, Kita p perlis je la. Mesti ada tempat syiok jugak.

So, pergi la kita ke beberapa tempat. Bermula dengan Jeti kuala perlis, Jambatan gantung pengkalan kangar,Gua kelam & Empangan tasoh.

Well, it was a great day tho. Eventho, tak dapat fullfill impian nak ke langkawi on that day but Allah has better plans kan?

Ada lah hikmah semua tu jadi. Entah entah kalau pergi, Aku tergolek jatuh ke mana tahu. Kalau jatuh hati tu lain, Esok cerita haha.

Nah heres the picture. I compiled everything sebab i memang malas nak tunjuk satu satu gambar sebab nampak macam facebook sangat. Hew hew


So pengajaran hari ini ;

Jangan bersedih atas apa yang kita tak dapat, Tapi bersedih atas apa yang kita tidak hargai sewaktu kita berpeluang untuk miliki. 

Macam aku ni, Jangan la sedih tak dapat nak pi satu destinasi tu. Tapi bersedih la kalau kita ni jenis give up terus balik kemas baju semua sebab kecewa dengan tiket fery yang da sold out. Jadi, gunalah peluang yang ada utk fikir alteratif lain. Alam semulajadi ni kan luas, Teroka je. Simple past tense je ah.

Adios guys. 

1 comment: