AJL 29, Permulaan 2015 yang hebat

Topik tak semena. Hiperbola sunggoh!

SALAM sis-brother-or young man there 😉 Teheee. No sorry. Ok back to the topic, Lets start with bismillah shall we?

Bismillahirrahamanirrahim..

Hi guys. So as you guys know, Semalam baru berlangsungnya majlis perkahwinan saya hahaha silap. majlis hiburan Anugerah juara lagu yang ke 29. Dan seperti mana awk tahu juga, Saya pergi. If korang tengok kat instagram atau ke fangirl-an aku di twitter? Alamak panjang pulak bercerita.

So, Mai la nak cerita macamana cerita di sebalik keseronokan aku semalam tu. Nak tahu tak nak tahu tak?

Hari khamis lepas, tengah aku seronok scroll twitter tetibe ada DM, guess what dari abang AG. Terkejut aku. Dia ada 5 ticket ke AJL. Aku dah la tengah mood tak sabar nak tgk AJL tu sebab ada abang AG tetibe abang AG yang aku tak sabar nak tengok tu bagi aku tiket free yang membuatkan aku lagi bertambah tak sabar!?!!! Omg kalutnya penyampaian cerita aku ni. Aku tengah kawal ni. Kalau lepas semua susah cerita sampai esok tak habis. 

Abg AG approach simple je. He gave me 5 tickets. Jumpa dia esok(jumaat) di ofis(sri pentas-afterdia LIVE hot fm)
Kau rase?? Aku punya keadaan dan hormon circulation di tahap normal ke? Omggg macam nak jerit sampai jiran aku dekat usj dengar tau. 

Nah usha, sikit DM aku tu. 



Aku dengan huru hara, segera ignore semua mesej yang bertandang di whatsapp. Terus whatsapp cousin aku,saudara sahabat handai rakan taulan yang sudi menemani aku.Dengan memberi jawapan yang hampa. Aku terus berputus asa dengan jawapan 50-50 semua orang. Ramai pulak yang mmg tk dpt nak temankan. Keciwa :-( 


Cousin aku boleh tolong. Cuma tiket kena ambik ahad. Nampak tak dm tu unsur simpati tu. Sedih taw. Sekali biasa lah abang AG yang hensem lagi baik lagi tampan tu, Kata ahad boleh ambik. Dia tulis nama i. Ahad datang ambik. Wow?
Kiranya if i can go, i take the tickets. But if i cant go, The tickets akan ada sana je la. Or maybe abg AG kasi orang lain ?? 


terharu tau. Itu je yang abang AG boleh tolong pun dah umpama satu news yang amat menggembirakan. Lalu aku tetap hampa sebab aku takut kecewakan abg AG sebab tk dpt ambik offer tu. Sekali kebetulan makcik aku n pakcik aku dapat cuti. & they're willing to teman me to AJL. Haha kau rasa hidop aku dah ditemani bunga indah taw.

Maka mula la penghijrahan aku dari kota sembilan ke kota lumpur. Mula kena ambik tiket di sri pentas. Bertemankan waze makcik aku sampai jugak ke destinasi. masa ni aku da melonjak kegirangan dah sebab ya Allah the tickets tu abang AG kasi kot dia tulis nama aku kat situ siap envelope hot fm lagi. 5 tickets. but i wasted 2 tickets. sebab dua extra. Supposed my cousins tapi ttbe tk dpt nak pegi. :-( 


'SYANIM from AG'

Incase you're wondering apa tertulis tu

Muka excited. Fikir dapar sampai ke bukit jalil lepasni. AG is few kilometres away from meee. Lagi lagi dapat ARENA zone. Zone artis la sama level. homaii Haha kau fikir ku sapaaa siang malam engkau yang punyaaaa.... Ternyanyi pulak aduh. 




Sekali. Plan nak makan tak jadi sebab sesat. Waze tiba tiba stuck. Kau rasa kitaorang dari johor nak menjelajah kuala lumpur damansara tu cane? Dari bdr utama d'sara ke stadium putra bukit jalil? Main tibai je jalan. Naik flyover turun flyover. Ikut signboard ni ikut signboar tu. Sampai satu masa aku fed up, Aku decide utk download waze. Alhamdulillah waze aku berguna. aku dulu pernah download lepastu aku delete sebab aku fikir aku mana ada kereta nak menjelajah bagai. Haahaha. Tapi atas sumbangan tulus ikhlas waze aku akhirnya aku sampai di stadium putra bukit jalil?? Hoyeahh


Sorry la kaku sikit. :-( Malu la nak posing like kat tengah tengah tu. Dah la orang pandang ala nanti famous aku pulak menang AJL susah la :-( Hahaha ew. Ok bergerak dan beratur la kami pd pukul 6.45. beratur 7.40 baru gate bukak. Kau ingat? Motif betul. Beratur panjang-panjang masing masing cut line. Aku tak restu eh sape yang cut line aku kat sana t u.Pening tau tak. Semua orang potong barisan.

Kat situ- Aku mula sedih tengok sikap malaysians. Pertama sebab fashion style diorang. Bukan semua tapi a few. Masing masing nak bajet mat salleh la. Tak kisah nak bergaya cuma lihat pada tempat dan kepentingan awk dlm event tu. Nak bergaya macam awk jalan kat karpet merah. Kalau terpijak terjatuh tak ke sedih hidup? ;( Rileks. Awk belum jadi artis lagi ok? Pakai cool cool je beb.

dan kedua - sikap mereka yang tak de adab nilai murni bersabar la. Berpusu pusu. Ingat aku tak nampak? Yang datang lambat tetibe selit selit kat depan. Aku npak tau? Haih. kira aku duduk pukul 7.52 pm.

Selesai. 


Ni lah jarak tempat aku dengan pentas. 6 rows from front i think. Ya Allah. Seronoknya sampai hiba hiba duka lara aku yang aku alami semua macam da hilang tau dek alunan muzik yang mencengkam jiwa. Aduh! yang lebih menyeronokkan. Seat aku tempat artis lalu lalang. alamak. malu la ceni.

Apa apa pun. Semuanya berjalan lancar. Aku pulang ke rumah selamat pd pukul 1.30 pagi. Siap berhenti d rnr. Jarak bukit jalil ke seremban tkde la jauh. Aku tak faham la kenapa dekat pulak tetibe. Apa pun, Aku sangat eksaited lebih to aku dapat tengok AG secara live 😭😭😭😭 Tersenyum sorang sorang macam orang gila tiap kali AG cakap.

Haha apa apa pun, All perfomance are awesome. Yang masuk AJL tu memang they rlly deserve lah. Paling syiok ofc dayang//shila amzah//indah//hazama//Alya//Caliph baskers..  tu je kot yang bagi aku starstruck sekejap! The crowd was amayzin. Semua sing along. Jerit jerit. 

To all ajl crews, korang mmg terbaik la. Masa korang iklan, Kerja diorang 5 mins je siap sediakan props n setting dekat pentas for next perfomance. Dlm 30 crews set up lelaju. 


Qu puteh qu puteh baru la puteh.
Hahahaha annoying gila but for me, It was not so annoying because she's the one who sponsors everything kot. 



Before i end up this long stories, Haruslah beri ucapan ikhlas utk abg Ag.
Thank u abg AG sebab bagi saya tiket free. abang AG mmg bagus mnjd pengacara... Alamak formal nya ucapan. Ahhaha ok start balik semula.

Hi abg AG. Tq so much sebab bagi saya free tickets. You did a very good job last night. Sy kat bawah ni senyum je tengok kelancaran dan lontaran kata kata abang. Well organised (Even if it was in the script) but i still can detect, the spontaneous of you being the MC. By the help of Scha alyahya for me, both of u are perfectly together but maybe kak scha penat ke or what that saya nampak abang yang banyak berusaha utk entertain everyone. Ignore all the bad 'professional' judges from the social networking. They never knew your struggle to enterntain everyone. Diorang taw tengok je. Thank u so much, for giving me the chance to experience my first time ever watching concert LIVE. One of my wishlist tho. Jgn risau, I'll forever support u. No matter what happen. Ok? U still have me ok. By ur side (as ur fan la ofc duhhh) jgn risau, Industi hiburan masih memerlukan tenaga abg. For AJL 30,31,32,33,34,35 dan seterusnya. I still want abg utk jd pengacara. Sy byk baca, abg dipuji puji oleh ramai org. Bukan sje org biasa tp sifu2 dlm industri pengacaraan. Wow!! Is it sebab saya dtg?? hihihihihihi... Kalau mcmtu.. Sy kene dtg tiap hari la ce ni.. 

Gurau jerrrr.

Thank u so much.

Amboi touching sunggoh ucapan. Hahhahahahhaa. Kbyeeee



Siap dah potong and tampal dekat board dekat bilik ok? Kau nampak betapa gembiranya aku?





No comments:

Post a Comment