Tammat.



*Putar lagu sedih*

Salam sejahtera gaiz.
So today, 25 hb 11 is my last day of everything. Last day pakai baju sekolah. Last day rasa suasana sekolah. Pergi solat dekat sekolah semua last. 

Mestila mcm tak percaya, 5 tahun kau ended macam tu je i meant terlalu cepat. sampai kau rasa mcm kau belum buat enough preparation tetibe tittle budak sekolah dah gugur dari diri kau.

It was fun to be a student. Mula dari darjah 1 sampai tingkatan 5. Yang kenangan akan terus menjadi kenangan. Pahit manis gelak hiba , Semua nya bagai menjadi penambah perisa dalam asam garam kehidupan. I learnt a lot. I gained a lot too. Yang keruh, aku buang. Yang jernih aku ambil. 

Dari seorang, insan yang asal daripada johor ke subang jaya bukan nye suatu yang mudah. Penyesuaian tu semuanya susah. Tapi setiap perubahan aku jadikan sempadan, liku-liku dan penat lelah kehidupan aku bawa bersama semangat merempuh dunia akan datang.

Alhamdulillah,
Berkahirnya fasa persekolahan ni. Membuka mata aku untuk fikir lebih luas. Suasana akan berubah, kau tidak akan terikat lagi dengan peraturan & disiplin yang diaturkan. Tapi sekarang, kau sendiri tetapkan dengan keadilan. 

"Apa plan lepas spm?"

Soalan lazim yang memang semua akan tanya besides "hows spm?" First SPM this year was hard tho. Really. Dia keluar soalan soalan yang tak familliar. Kurang asam betul. Yang aku tak mahir le dia keluarkan. Well i've done my best, InsyaAllah dengan izin Allah. Result dapat nanti straighr A's amin. 

Plan lepas spm was totally unplanned lagi. No fixed plan. 

Apa apa pun,
Jadi budak sekolah ni syiok. Kerje kau belajar je, takyah fikir dunia luar. Tapi tang form 4 form 5 tu faktor perasaan tu memang banyak campur tangan. Handle the problems efficiently, Ingat 

Masalah tu sentiasa ada, 
tapi cara kita selesaikan masalah tu jawapan kepada penyelesaian sebenar. 


😆 bukan budak sekola lagi yehaaaaa boleh kawin dah wahahha jk. 



No comments:

Post a Comment