7 september ; Jumpa fizo omar ❤️



Hi semua.
Sebenarnya aku mendapat ilham untuk menulis blog semula lepas aku baca blog orang lain. Tetibe rasa rindu nak update blog. 

Back to normal.

For sure, ramai macam rindu dekat nukilan emosi aku. eh yeke? Macam tak je. Ade ke orang baca. Whateva. So aku macam malas nak beremosi sekarang sebab takde motif nak emosi. EHH TETIBE. No la just takde mood seh nak emosi. Ok too much emosi words in this paragraph.

So, Lets begin! A
So as korang nampak nama sape tu kat tajuk blog aiii? Fizo omar. Hahaha sape tu! Ko tak kenal? Kita putus kawan sekarang! 

Malas secara tiba...tiba nak tulis.

So, i'll make it short. Sebab dah penat wey cerita dengan kengkawan dari satu orang ke satu orang sampai migraine nak ulangi bende sama (Padahal Hokay je)
Yela sebab bila cerita, aku jadi excited and macam over. So muka aku macam gedik gila. Malu. So just baca cerita sini so at least kalau nak tanya, tanya bende yang tak de aku cerita aku jawab ok. Tetibe ayat tunggang langgang 😒


So, I met him at Mydin usj, Ahhahaha tak bestnyer kan jumpe kat mydin. Hello, Mydin tu macam half of me sebab aku selalu shopping barang dapur dengan mama kat situ, lepastu beli coolblog dan etc semua kat situ. Jangan hina pls.

Firstly, aku tak tahu pun abang fizo nak dtg. Sebab abg fizo senyap je. And then, Mazril mesej aku cakap fizo ada kat mydin ahad. which is kelmarin. So aku mcm ohmagad kalau aku tak pergi ni sangat rugi sebab motif tak pergi??? DEKAT GILE ok.

So mcm desperate la nak pergi kan nangis-nangis jap dalam (hati). Pastu kecewa pasal tetibe ahad tu parents aku takde so camne nak pergi mydin kan. mydin tu walaupun aku cakap dekat sebenarnya kena naik kereta jugak. So kekecewaan aku sangat kecewa sampai tweet dekat abg fizo. Sekali ha, tetibe terfikir yang maybe bole minta tolong abang long(my cousin) so mcm whatsapp dia ah. Sekali dia kata boleh. OMG cuba bayangkan reaksi aku masa sabtu malam tu. Hahahahaha! 

So esok tu aku datang hamik pukul 10 ok sebab parents aku kena gerak pagi so diorg drop aku and adik aku. 10 pagi KOO dia dtg pukul 12. Aku siap bawa buku chemistry macam nak picnic. Hahhaa. (Tapi tbh tak buka buku tu pun ok) 

Fizo arrived. Aku masatu tak perasan dia sebab masa aku tengah cari2 dia time tu dia tak dtg lg. Time aku sibuk nak buka phone la time tu dia nak dtg. Adoiii missed seyh. Lepastu cam nervous ah. Over kan nervous dia. 

Then masa dia naik atas pentas tu. dia terus cari aku wey. Kau faham tak. Aku macam duduk je situ tengok dia perasan aku tak. Sekali bila nampak aku dia lambai2 kat aku. comel gila macam nak pengsan. (Ya Allah over nya aku). 
Pastu aku nak snap gmbr dia, pastu dia gi posing pulak dah depan camera aku. 

pengsan lagi .



Lepastu. Dia turun pentas pasal nak pergi bake oat crunch. & dia lalu sebelah aku sebab memang tu je laluan nak ke tempat bake tu hahahaha memang best tempat aku strategik. and then masa dua lalu sebelah akh dia lambai and 

"Hi adik!!!!"

i was like "Hi abang!!"


Photographer aku memang hebat which is adik aku. Haha aku cakap setiap momen sila ko snap eh pls.
Lepastu abang fizo bake oat crunch semua aku peminat setia kan tengok dia kat situ sampai dia habis bake. Orang lain mcm dah balik aku semangat weiii tengok je. Comel kan 😁👌.


Lepastu. Aku mcm psst psst abang. Jom 
amik gambar (guna bahasa isyarat je) so dia mcm "Ok kejap" Lepastu dia ambik biskut yang dia bake bawak keluar then kasi dekat aku yang first OK.lepastu dia ambik biskut tu jugak sebelah biskut yang dia kasi kat aku. alamak cair jap. 

& then


Borak-borak sambil makan biskut. cam
comel je. Lepastu adik aku aku minta dia snap semua dia mcm redho je sebab dia memang dipaksa utk redha ok. Kitaorang borak2 aku mcm awkward dan malu tp abg fizo macam tanya mcm2 malu aiii laah bang. Dia was like "kata takde transport?" Alamak.

Hahahha!

Then, dia mcm thanks for coming taw. Banyak banyak kali. aduh melting ok. 

Pastu tak puas hati lagi gambar mcm sikit je so kita selfie.


Then tak puas hati lagi. Kita begambo lagi. 


He was this closed omg omg tampar muka jap.


and then aku mcm dah dah la tu syanim. Tetibe time dia naik atas stage dia buat isyarat kat aku. "Tunggu jap. *tunjuk backstage*" i was like wowpwowowowo. what is this......... Then dari jauh ku perhatikan. abg fizo pggl p.a dia and tnjuk aku utk bawa masuk backstage. Hahah apa ni.............


Pastu bayangkan dlm backstage tu. hanya ada aku. adik aku. Abg fizo. hanis zalikha n diana daniele. Perghhhhhhh. Artis ok. Aku mcm awkward alamakk aiih. So abg fizo macam bagi aku chill. So kita borak2 personal nak nangis jap sebab bahagia*** 



Nah gambar beramai2


Haha aku artis ok.
Lepastu... aku pun balik. Tapi tak puas hati ni sebab tak dpt selfie banyak dgn abg fizo. So aku pun tweet kat dia hahah tp still duduk depan backstage tu. (Peminat tegar betul. malu jap) Lepastu dia keluar utk photoshoot oat krunch and then before dia balik, Dia panggil aku.

"Sini. sini. Nak selfie kan?"

OMG ok.

Lwpastu i gave him my phone sebab aku tak reti selfie because my face will nampak. pelik so mesti macam shaking ke apa sebab selfie dgn abg fizo KOT

so dia pon selfie!! 


Ada 3 selfies dia ambik but i just love this selfie so much. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Lepastu sedih jap sebab dia nak balik. And i was like

"Abg nak balik dah ke? :("

Then dia cam

"Haah. abg kene balik dah. Sebab lepasni abg ade meeting. So kena cepat. Sory dik. Thank u taw dtg. Nanti jumpe lg ok"

💕💕💕💕💕 

Melayang ke bulan 😍

 tu je. sory entry mcm panjang aku tetibe lapar ok nak tido. sebab nak bangun pukul 3 nak hafal physics. bye! 

No comments:

Post a Comment