Aku berhenti







Pada setiap yang Allah pinjamkan, Aku hargai.
Pada setiap insan yang Allah, utuskan. Aku hargai.
Maka sama jua,

Pada setiap cinta yang kau beri, Aku hargai.
Pada setiap usaha yang kau cuba, Aku hargai. 
Pada setiap kasih dan sayang yang kau curahkan, Aku hargai.

Lemahnya aku, dengan setiap dugaan.

Dengan setiap apa yang aku rasakan,
Di aturkan satu persatu buat aku takut dalam membuat keputusan,
Jatuhnya air mata menjadi titisan,
Yang setiap malam aku, hanya ditemani tangisan.

Pada kamu, Insan yang aku cinta.
Jika aku terlalu leka mencintai dan menyayangi kamu.
Sedarkan aku bahawasanya,
Bukan semua cinta diciptakan untuk disatukan.

Pada kamu, Insan yang Allah utuskan.
Sedarkan aku, untuk bersabar dan tabah atas segala dugaan.
Agar jika satu hari kita dah tiada apa,
Aku bisa bangkit dan meneruskan kehidupan.

Pada kamu,Insan yang memusnahkan.
Moga satu masa,
Kau akan sedar,
Kehidupan kita semua sementara.
Tiada apa yang perlu dikejarkan.

Selain, Bekalan.
Buat kesenangan kita berjalan di titian.


No comments:

Post a Comment