Kenangan




Suatu masa dulu aku pernah bertanya pada diri aku.
"Apakah yang kau akan lakukan jika, orang yang kau dambakan sekarang akan tinggalkan kau?"

Aku kata. Tinggalkan takpe. Asalkan kenangan still ada.

But then now i realised. Kenangan do stay, but the feeling of someone is leaving you is so hurt.

Lepastu aku terfikir lagi. Kalau orang yang aku sayangi sekarang pula, Ada utk aku akan dtg tp tak dapat ada utk selamanya?

Ataupun,

Orang yang tak pernah ada dulu, tiba tiba hadir dan terus kekal.

Banyaknya persepsi dalam kepala ni sejak umur dah semakin tua ni.

Umur dah cukup dah kalau nak kahwin
Tapi preparation to be a good wife to  my future husband tu macam tak cukup lagi.

Senang kata ready pun tak ready langsung.

Entahla.
Ramai sangat bersinggah dalam hidup
Sampai tak tahu siapa yang sudi stay.

No comments:

Post a Comment